Brugen af sociale medier i markedsføringen er forlængst slået igennem hos de fleste virksomheder. Det er det fordi der er et hav af indlysende fordele, som din virksomhed kan drage nytte af.

Skepsis omkring det "nye"

Det er sundt at tage stilling og gennemgå de vigtige spørgsmål, som dukker op når en virksomhed skal beslutte omfanget af SoMe-aktiviterne, samt hvilke man ønsker at være synlige på. Desværre findes der imidlertid ikke simple svar – men som altid, er det fornuftigt at tage udgangspunkt i virksomhedens overordnede strategi og målsætninger. Du ved det godt – udviklingen står ikke stille, og kommunikationen over mod kunderne er i konstant forandring. Derfor kan du også opleve, at have truffet nogle fornuftige beslutninger, som umiddelbart støttes op af virksomhedens strategi og målsætninger – men hvor virksomheden sidenhen bliver "presset" til at imødekomme den teknologiske udvikling.

Vi anbefaler derfor at du altid er omstillingsparat, så det er muligt at imødekomme nye trends og tendenser – samt gøre brug af de værktøjer, som løbende bliver udviklet. Det er bl.a. også derfor at vi anbefaler du bliver konceptkunde – med det sørger vi løbende for, at du er klædt på til at kunne agere på bedste vis.

Vi varetager meget gerne jeres tilstedeværelse og aktiviteter på de sociale medier efter nærmere aftale, og vi sørger naturligvis for at jeres sider fremstår professionelle og indbydende.

Ved specielle behov eller større projekter, kan udvalgte samarbejdspartnere ad hoc involveres i projekterne efter aftale. På den måde sikres en skalerbar løsning, hvor de faste omkostninger holdes på et fornuftigt niveau der passer til jeres behov/budget.

Annoncering

På de sociale medier er der oplagte muligheder for at kunne målrette sine budskaber mod målgruppen ud fra forskellige kriterier bl.a. demografisk (alder, køn, sprog), geografisk og interesser. Det kræver naturligvis at man er skarp på hvem man ønsker at ramme, og derfor er der ofte et større forarbejde forbundet med en succesfuld kampagne.

Vi varetager hele processen, og glæder os til at hjælpe dig! Husk i øvrigt at på de sociale medier, har du meget større indblik i effekten af din investering i forhold til traditionel trykt annoncering.

Negativ omtale – åhh nej!

I dag er det ikke muligt at "gemme" sig og alle virksomheder bør gøre sig klart, at de befinder sig i risikogruppen for at deres brand eller varemærke vil blive udsat for negativ omtale – eller direkte kritik. I det tilfælde er det afgørende der reageres fra virksomheden.

Indimellem kan der opstå nogle situationer hvor kunder ikke er tilfreds med produktet, eller den service der ydes. Det er typisk ikke et problem hvis der hurtigt reageres fra virksomheden, men alternativt kan det meget hurtigt eskalere og i værste tilfælde ende i en såkaldt "shitstorm", med vidtrækkende konsekvenser for virksomheden og dets brand. (Psssst! – er du konceptkunde overvåger vi din Facebookside, og holder øje med om din virksomhed eller udvalgte varemærker bliver omtalt på internettet – herunder i hvilken forbindelse, samt om der er grund til at reagere.)

Hvis (når) du oplever en negativ anmeldelse eller ytring på de sociale medier, er det meget vigtigt du tager ejerskab på problemet! En utilfreds kunde som ytrer sig direkte til dig via din(e) sider, gør dig faktisk en stor tjeneste (set i forhold til, at personen alternativt ytrer sig negativt om dig, dit brand eller dine produkter via mund-til-mund). På de sociale medier har du tværtimod mulighed for at reagere anderledes korrekt i situationen. Gøres det "rigtigt", har du ovenikøbet mulighed for at vende hele stemningen positivt.

Kontakt os i dag, og hør meget mere om hvad vi kan gøre for dig. Vi glæder os til at hjælpe dig og din virksomhed enten godt igang – eller videre i "SoMe" junglen... :)

 


 


Vil du også være konceptkunde?
– klik her og kontakt os nu.